• Хөвсгөл аймаг
  • Хөвсгөл аймаг
  • Хөвсгөл аймаг
ОЮУНЫ ХӨГЖЛИЙН БЭРХШЭЭЛТЭЙ ХҮҮХЭД ЗАЛУУСЫН “ ХӨГЖИЛД ХАМТДАА" ТУСГАЙ ОЛИМП АМЖИЛТТАЙ ЯВАГДАЖ БАЙНА...       Мөнгөний бодлогын мэдэгдэл...       АТГ-ын ажлын хэсэг манай аймагт...       2017 оны 3 дугаар улирлын мэдээ...       70381111 утас ажилуулах журам...       7038-1111 УТСАНД 2017.08.01 НЭЭС 08 САРЫН 31 ХҮРТЭЛХ ХУГАЦААНД НИЙТ 27 ДУУДЛАГА ИРСЭН БАЙНА...       "МӨНГӨН ТЭМДЭГТИЙН СОЁЛТОЙ ХЭРЭГЛЭЭ" АЯН...       7038-1111 утсанд ирсэн санал хүсэлт гомдол, түүний шийдвэрлэлт...       Монгол банкны мэдэгдэл...       Монгол банкнаас мэдээллэв...       2017 ОНЫ НЭГДҮГЭЭР САРЫН ЦАГ АГААРЫН УРЬДЧИЛСАН МЭДЭЭ ...       5 сарын Өргөдөл гомдлын мэдээ...       70381111 төвд байгууллагууд ажиллаж байна...       3 сарын өргөдөл гомдол...       2 сарын өргөдөл гомдлын мэдээ...      
НҮБ-ын хүүхдийн сангийн санхүүжилтээр сургалт зохион байгууллаа

НҮБ-ын хүүхдийн сангийн санхүүжилтээр сургалт зохион

байгууллаа

 НҮБ-ын санхүүжилтээр 2013 оны 4 дүгээр сарын 04 өдөр Аймгийн Санхүү, төрийн сангийн хэлтсийн дарга, мэргэжилтнүүд, Сумдын ЗДТГ, төрийн сангийн төлөөлөгч нийт 58 төрийн албан хаагчдыг хамруулсан сургалтыг Аймгийн ЗДТГ-ын сургалтын зааланд зохион байгууллаа.

Сургалтын хөтөлбөрийг Аймгийн ЗДТГ-ын даргаар батлуулж Санхүү, төсвийн чиглэлээр тулгамдсан асуудлаар мэдээлэл хийж нэгдсэн нэг ойлголтыг өглөө.

Сургалт хөтөлбөрийн дагуу явагдасны  дараа нь ярилцлага зохион байгууллаа.

Сургалтын явцад гарсан санал, тулгамдаж байгаа асуудал

/ Хөвсгөл аймагт зохион байгуулагдсан Сумдын ЗДТГ-ын дарга ,Төрийн сангийн төлөөлөгч нарын  нэгдсэн сургалтан дээр гарсан асуудлаас нэгтгэн хүргүүлэв /

 

  • Аймгийн халамжийн  хэлтсийн гүйцэтгэх үүргийг тодорхой  болгох шаардлагатай байна.

Халамжийн сангийн хөрөнгө орон нутгийн төсөвт шилжиж сумын засаг даргын шийдвэрээр захиран зарцуулагдахаар хуульчилсан  байтал   сангийн хөрөнгийг  захиран зарцуулах  аймгийн халамжийн хэлтсийн эрх үүрэг өөрчлөгдөхгүй байгаагаас  зөрчил үүсэж байна.

2,  Шинээр гарсан хөрөнгө оруулалтын санхүүжилтийн тухай журам нь зөвхөн  СЯ-ны төрийн санд мөрдөгдөх хэмжээнд гарсан байна. Орон нутгийн төрийн санд санхүүжилтийг олгоход ямар шаардлага тавигдах талаар тодорхой тусгасан зүйл алга .  Өмнөх журмаас  тодорхой биш байна.

3,  Улс төрийн албан хаагчдын сонгуулийн үр дүнгээр чөлөөлөгдсөний тэтгэмжийг  хэзээ олгох

4, “Орон нутгийн хөгжлийн сан”-гийн зарцуулалт, бүртгэлд тусгах талаар  тодорхой  журам гаргах шаардлагатай байна.

Аймаг сумын засаг даргын чиг үүрэгт  заагдсан үйл ажиллагаанд зарцуулж болохоор тусгагдсан байна. Сумын засаг даргын чиг үүрэгт  МАЛЖУУЛАХ гэж заасан байна./58,2,7.58,4,4 Хувь хүнд  өгч байгаа малыг бүртгэлд хэрхэн тусгах ,хэний өмч байх  гэх зэрэг асуудлууд тулгарч байна, мөн   сумдын ЗДТГ болон багуудын засварын хөрөнгийг хаанаас гаргах

5,  Сумын бүтцэд орон нутгийн хөгжлийн сан, худалдан авах ажиллагаа хариуцсан мэргэжилтэнтэй байх хэрэгтэй байна.

6,   Аймгийн төрийн санд ,эсвэл аймгийн ЗДТГ-т  сангууд  хариуцсан нягтлан бодогчтой байх хэрэгтэй байна./орон нутгийн хөгжлийн сан ,сумын хөгжлийн сан, нөөц сан, мал хамгаалах сан, байгаль хамгаалах сан , ЖДҮ-ийг дэмжих сан/ зэрэг нэг аймагт дунджаар 15,0 орчим тэрбум төгрөгийн сангийн  эх үүсвэр эргэлтэнд орж байна.

7, Төсвийн ерөнхийлөн захирагч бүр дотоод  аудитын албыг байгуулж дотоод аудитор ажиллуулна гэж заасан / сумын төсвийн ерөнхийлөн захирагч, болон  14,1,15,      14,1,16 д заагдсан ерөнхийлөн захирагч  дэргэдээ энэ албатай байх эсэх/

Аймгийн ЗД-ын дэргэд алба байх юм уу, Хэзээ орон тоо цалин шийдэгдэх вэ,

8, Мөн хуулийн 61,2-т төлөөлөн хэрэгжүүлэх чиг үүргийг улсын төсвөөс олгох тусгай зориулалтын шилжүүлгээр санхүүжүүлнэ гэж заасан, Манай аймгийн Музейн  орон тоо төсөв  дутуу батлагдсан талаар Соелын яаманд бичиг хүргүүлэхэд  орон нутагт шилжсэн тул аймгийн засаг дарга шийднэ гэсэн хариу өгсөн байна. Ингэхээр яамдын сайдууд иймэрхүү ойлголттой байгааг анхаарч  тусгай зориулалтыг шилжүүлгийн хувьд яамдын сайдууд ямар үүрэгтэй байгааг тодруулж өгнө үү,

9. 4 яамны төлөөлөл орон нутагт ирж 2014-2016 оны улсын төсвийн хөрөнгө оруулалтыг  иргэдээр хэлэлцүүлэн эрэмбэллээ.  Сумын төвд зохион байгуулагдаж байгаа иргэд нийтийн хуралд  сумын төвийн иргэд болон төсөвт байгууллагын иргэд оролцож байгаа  тул  хамгийн олон хүн амтай байгууллагын  ажил эхэнд эрэмбэлэгдэж байна. Тухайлбал  Цагаан уул суманд нийт оролцогчдын 60 хувийг ЕБС-д ажиллагсад эзэлж байсан учир  тэдний санал болгосон 5 ажил эхний5 байранд орж байна. Үүнтэй адил Орон нутгийн хөгжлийн сангаас хэрэгжүүлэх ажлыг иргэдээр хэлэлцүүлж саналыг авч байгаа байдалд ч энэ явц ажиглагдаж байна. Орон нутгийн хөгжлийн бодлого чиглэлтэй уялдсан  хөгжилд нөлөөлхүйц ажил тусгагдах нь  тааруу байдалтай байна.

10,Сургууль, цэцэрлэг,  эмнэлгийн мах сүүний хэрэгцээн  тендер зарлаж  аж ахуйн нэгж байгууллагаас авах болсон нь өртөг нэмэгдэж байна. Малчид, иргэдээс шууд  гэрээгээр авбал өртөг бага байх боломжтой байна. Иймээс хөдөө сумдад мах сүүг иргэдээс шууд худалдан авах боломжоор хангаж өгөх хэрэгтэй байна.

11, Сумдын төрийн сангийн төлөөлөгчийг манай аймаг ТЗ-3-аар цалинжуулж байгаа, Саяхан Сумдын ТГ-ын дарга нарын нэгдсэн семинар  Улаанбаатар хотод болоход Завхан ,Төв зэрэг олон аймгууд ТЗ-ын 5-аар цалинжуулж байна гэсэн асуудал гарч байна.хэдээр цалинжуулах нь зөв вэ

Энэхүү асуудлуудад хариултыг нь тухай бүр нь өгсөн бөгөөд мөн СЯ-асуудлыг нэгтгэн хүргэсэн болно.

 

 

Нийтэлсэн: 2013-05-23 15:53:23
Танд мэдээлэл таалагдаж байвал like хийнэ үү. Баярлалаа
Facebook messenger